lördag 12 mars 2011

Snart vår?

Efter några härliga dagar på Lalandia med goda vänner kom vi hem igår. Skönt att vara hemma igen, för visst är det precis som man säger - borta bra men hemma bäst!

Maken och barnen var inte hemma idag, så jag fick roa mig helt på egen hand. Tvättmaskinen fick jobba hårt... Konstigt att det kan bli så mycket tvätt efter bara 3dagars semester, där dessutom större delen av tiden tillbringades i en bassäng.

MEN, nu känns det som VÅR! (Även om det meteorologiskt sett inte kan benämnas vår riktigt ännu.)
Jag gick här och funderade på hur mycket kläder jag behövde ha under termobyxorna, och om jag skulle ha de tunna eller tjocka termobyxorna när jag slängde en blick på termometern.
+9,9grader!!!
Underbart! Inga termobyxor alls, bara jeans, jacka och en tunn mössa. En härlig skogspromenad och sen blev det lite trädgårdsarbete.

Det är ju inte mycket lönt att börja peta i jorden eftersom den fortfarande är frusen, men en massa förberedande arbete och även en del efterarbete efter förra årets odlingssäsong finns ju. Vi klippte ner gamla växter, barnen blev jättelyckliga av att få vars en sekatör att klippa med och jag fick god hjälp. En del löv fick hamna på komposten istället för att ligga och drälla på gräsmattan. Men, det mysigaste av allt var nog att få gå runt och njuta och drömma (Det är två av mina favoritsysselsättningar; njuta och drömma)

Pratade lite med kära grannen häromdagen. Hon driver ett företag; Skånsk trädgårdsvision,  och jag brukar ha ca1000 frågor åt henne varje gång vi träffas. Lite lyxigt är det allt att ha en granne med detta som yrke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar