lördag 26 oktober 2013

Trädgårdsprojekt

I år har det hänt mycket i vår trädgård.

Den stora skräphögen togs bort. I stället gjorde vi en kompostavdelning på ena delen, på den andra gjorde vi vår "vildmark" med grillplats. Som gräns mellan dessa har vi en pilspaljé.
 Som gräns mellan vildmarken och övriga trädgården planterade vi en vägg av Miscanthus ´Silber feder´.
Nu i höst har vi lyft upp hela plattgången på östra sidan av huset och grävt rabatt(er) där istället. En stor rabatt med tre mindre avdelningar.
Den mellersta avdelningen. Rosa och vit.
Förutom dessa stora projekt har vi hunnit med en hel del mindre. När jag tittar på min lista förstår jag vad grannarna menar när de säger att vi "jobbar hela tiden".

Nästa stora trädgårdsprojekt ska bli ett växthus, tänker jag. Men det kommer att dröja, förmodligen minst två år. Nästa sommar ska jag bara lata mig - hela sommaren; ligga i hängmattan eller på min utesäng, dricka kall saft, läsa en bok.
Kanske tända en brasa på grillplatsen framemot kvällen.

1 kommentar:

  1. Ni har verkligen legat i den här säsongen. Då kan man vara värd en lat sommar. Om det verkligen blir så återstår väl att se.

    Kram!

    SvaraRadera