söndag 13 april 2014

Att sätta och skörda

SMHI hade i sin prognos varnat för regnskurar under eftermiddagen. Men solen sken och jag skulle inte ens vara ute en timme, så jag gav mig iväg på min skogsrunda. Efter 5 minuter öppnade himlen sig. Ösregn och hagel. Genomblöt på ett par minuter.
Ja, jag erkänner; rundan blev något kortare än jag tänkt från början. Men en halvtimme blev det i alla fall. Och innan jag kom hem sken solen igen.
Är det aprilväder det heter?

En stund i trädgården blev det också i eftermiddag. Potatisarna är nu satta, nästan alla. Vi odlar i spannar, men nu hade jag visst fler potatisar än spannar. Så maken har fått i uppdrag att köpa nya spannar. Egenodlade potatisar är ju så goda!

Idag har jag skördat mitt livs första egenodlade sparris!
Den var jättegod - hade nog kunnat skörda den redan i förrgår, den var nästan lite för stor. Men god!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar