måndag 24 januari 2011

Snart trädgårdsdags?

Det suger i trädgårdstarmen nu.
Nu börjar jag längta efter att återerövra vår trädgård efter vintern. Samtidigt vill jag att det ska vara vinter någon månad till. Men man kan väl få längta, planera och drömma?
Jag har flera projekt på gång - i tanken åtminstone. Alla går såklart inte att genomföra i år, kanske inte något av dem, men drömma kan man få göra, så det gör jag.

Först och främst måste man ju sköta det man har. En massa tråkiga, stenbelagda och övervuxna rabatter har jag gjort om sen vi flyttade hit för drygt sex år sedan. Ett trädgårdsland anlade jag förra året, med pallkragar bl.a. Det tänkte jag beskriva i ett annat inlägg. Likaså rabatterna, med alla nya växter. Kanske nån läsare vill tipsa mig om andra växter som passar in i dem?

En stor, onödigt stor, gräsmatta, som bara blir brun och torr på sommaren eftersom vi inte vattnar flera timmar per dygn. Vad ska vi göra med den?

Som sagt, många drömmar. Jag ska tillåta mig att drömma. Ska "tänka högt" här i bloggen så kanske jag kan få lite tips och idéer av någon som läser. OM någon läser...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar