fredag 27 maj 2011

Fotokurs

 I insamlandet av vuxenpoäng (=medlemsskap i trädgårdsföreningen) erbjuds nu en kurs som handlar om att fotografera i din trädgård. Kurs eller inte - jag fotograferar ändå:

Två sorters oregano, bl.a. citron.

Citrontimjan finns också.
I en annan kruka har jag också chokladmynta och
"Alla hjärtans fröjd" (citronmeliss).
Mycket citron blir det...
Blåa blommor är jag riktigt svag för...

 


Igår var jag och köpte lite sommarblommor till krukor och amplar.
Jag förstår inte varför jag planerar, funderar och tänker så mycket på vad jag ska ha och hur det ska se ut.
I mina turkos spannar i trädgårdslandet skulle jag ha orange blommor och något limefärgat. Här är resultatet.
Vitt, blått och grönt...
 

I amplarna invid huset hade jag tänkt mig något rött.
Det blir inte alltid som man tänkt sig...

Men det kan ju bli fint ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar