fredag 6 september 2013

I rätt ordning...

Att göra saker i rätt ordning är ju oftast ganska viktigt.
Men just nu är det tråkigt. Usch, så tråkigt.
Jag vill ju plantera nu, plantera alla mina fina växter i österrabatten.
Men - där är ju jättemycket som ska göras först, innan det är dags att plantera. Suck.

Vi kom dessutom på att vi skulle lägga några av de upplockade plattorna på ett annat ställe. Där var massor av sten, ogräs och jord...
Stenarna bortforslade, några av dem hamnade vid eldstaden i vildmarken.
Ogräset borta och 1,5dm jord bortgrävd.
Grus påfylld, sättsand flyttad från det som ska bli nya rabatten, stenar lagda.
Sådär!
Vilken tur att jag har ett bra jobb. Att hinna med nästan allt detta på förmiddagen innan jobb är skönt. Förstår inte hur någon med "normala" arbetstider hinner få någonting gjort.

1 kommentar:

  1. Så fint det blir! Du kommer vara nöjd att du tog dig tiden att göra det tråkiga först.

    Jag, som är arbetslös och kommit in i ett makligare tempo, undrar hur jag överhuvudtaget ska hinna med att ha ett jobb ;)

    Kram Tamara

    SvaraRadera