måndag 1 september 2014

Slottsweekend & trädgårdsdag

Helgen som gick tillbringade vi på Bäckaskogs slott. Firade min pappas födelsedag, träffade barnens kusiner, åt god mat, hade trevligt.
Traditionen bjuder att födelsedagen ska firas när det är trädgårdsdag i slottsparken, så också i år.
Tunga regnmoln täckte skyarna, regnet hängde i luften. Men vi klarade oss torra.

Mycket att titta på, mycket jag vill ha.
Att hösten närmar sig med stormsteg går inte att missa.
 Jag köpte inga växter, priserna var vanliga plantskolepriser, så jag tänkte att jag lika gärna kan gynna de lokala plantskolorna häromkring. Dessutom är sortimentet större på plantskolan.
Men en hel del annat fint att ha i rabatten kunde man ju hitta.
 Tre vita glasfåglar fick följa med hem till oss.
 Det populäraste trädgårdspyntet var nog ändå dessa.

Supersöta!
Ernst-inspirerade?

På vägen hem var vi tvungna att stanna vid ett pumpa-fält. Så läckert!
Stora, gula pumpor.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar