fredag 3 april 2015

Inga projekt i år - eller?

I år ska det inte bli några stora projekt i trädgården!
- Pilekojan blev påbörjad - och avslutad - i helgen.
- Borta vid bersån måste vi göra något åt planteringen. Både inne i bersån och där klematistunneln stod. Jag vet vad jag vill göra och hur det ska se ut. Nu ska det bara göras - tillsammans med maken, som också ska ha tid ork och lust samtidigt.
På bilden den lilla planteringen inne i bersån. Två fjärilsbuskar står här. En liten marktäckare med vita blommor ska planteras - jag ska bara bestämma vilken.
- I veckan som gick var jag på en av trädgårdsföreningens föreläsningar. Alltid lika trevligt. Och välbesökt, 104 personer var vi där!
Föreläsningen handlade om perenner och var otroligt inspirerande. Så nu måste jag gräva om en av mina stora rabatter. Den på framsidan som vi grävde om för ett par år sedan, jag har inte varit riktigt nöjd med den, men nu vet jag hur jag ska ändra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar