lördag 2 juni 2012

Kalasdag

Idag har äldste sonen äntligen fått ha sitt 7-årskalas (han fyllde år i början av mars).
En av anledningarna till att vi skjutit på det är att vi ville kunna vara ute. Dagens väder har dock varit minst sagt opålitligt. Ena stunden strålande sol från en blå himmel, nästa stund ösregn.
Men vi hade tur, efter tårta och paketöppning tog vi ut alla söta barn i skogen på en runda med "uppdrag" för att få ledtrådar till skattjakten. När skatten var hittad gick vi in - och undgick precis en hagelskur med hagelkorn stora som tennisbollar.

Efter kalaset var vi trötta (men mycket nöjda).

Jag tog en runda i trädgården och njöt av allt det fina.
Åt årets första smultron. Smakade himmelskt!
Grenarna på södersidan av den ena schersminen har slagit ut!
Likaså några av blommorna på en av de 10 (eller är det 11?) paradisbuskarna. En tidigare ägare till denna trädgård fick nog mängdrabatt...
Denna vackra näva står i den röda rabatten. Helt fel med andra ord. Men den har nästlat sig in i en mycket vacker daglilja, så den får stå kvar.
Jättedaggkåpan har också börjat blomma.
 Förresten, skulle det inte vara snyggt med nävan på den förra bilden tillsammans med daggkåpan?




3 kommentarer:

  1. Fina bilder, och vilken tur att kalaset gick som planerat trots minst sagt opålitligt väder. Jag tror kombinationen nävan och daggkåpan blir alldeles underbar, kör hårt! Kram Hanna

    SvaraRadera
  2. Man skulle nästan behöva vara ute dygnet runt nu för att hinna njuta av allt fint.
    Har ni smultron redan?

    Kram

    SvaraRadera
  3. Oj, smultron redan?! Så gott! Jag hade hoppats att mina två små loppisköpta plantor från förra sommaren skulle ha revat av sig i år, men det ser dåligt ut än så länge.

    Skattjakt låter inte så dumt det heller. Det kanske jag ska ha på mitt nästa födelsedagskalas... ;-)

    Ha en riktigt skön söndag!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera