måndag 15 april 2013

It´s alive!

Tro´t eller ej, men de små små söta penséerna i mina krukor lever!
Jag köpte dem på "Skånsk trädgård" den 28 februari. Planterade ut dem direkt och har låtit dem stå ute sedan dess.
Var helt säker på att de var totalt sönderfrusna. Försökte t.o.m. tömma ut jorden en gång, men den var alltför frusen.
Men häromdagen såg jag en av de små plantorna sträcka på sig. Hon sträckte sig så fint upp mot solen. Fällde ut sina vita, vackra kronblad.
Idag visade det sig att även några av de andra överlevt denna omilda behandling.
Här pratar vi överlevare!

Plantan närmast bilden, (den som tyvärr blev lite suddig), har fina blommor. De andra blommorna ser lite ledsna ut, men bladen verkar ju ok. Ska prova att klippa ner dem.

Nu har väl ändå våren kommit för att stanna?

3 kommentarer:

  1. Ja, visst är dom fantastiska dom små liven, dom tål riktigt mycket stryk. Och så är dom så söta också!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Vilka små tuffingar de är ändå! Hoppas att det fortsätter att pigga på sig, så du får njuta av dem i vårsolen.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Man slutar aldrig förvånas över vilken kraft vissa växter har. Imponerande! Jag klipper alltid ner mina. De kommer så snällt igen. Som sagt. De är överlevare.

    Ska bli spännande att se vad ni har för projekt på gång.

    Kram och trevlig helg!
    Tamara

    SvaraRadera