onsdag 3 april 2013

Kvällsmys i soffan

Maken borta i kväll, barnen är nattade.

I kväll tänker jag krypa upp i soffan med en stor kopp te.
Läsa, drömma, fundera, planera...

I spisen brinner brasan
Veckan innan påsk körde jag på en hare på väg hem från jobbet. Den dog omedelbart.
Sen var vi lite oroliga här hemma...
...tänk om det var påskharen?

Men tack och lov var det inte så, för när påsken kom, kom också påskharen. Med godis och presenter.
Godiset är sedan länge slut, men min present har jag inte tagit mig tid att njuta av ännu. Det ska jag göra ikväll!
Vilken påskhare, visste precis att den perfekta presenten till mig var en trädgårdstidning.
Och under min snabba runda in på Erikshjälpen snubblade jag över en trädgårdsbok.
Den blir också kvällslektyr.
Nu är det min egen stund!

2 kommentarer:

  1. Den typen av kvällar kan absolut vara sköna då och då.
    Tur att det visade sig att det inte var påskharen du kört på. Jag körde också på en hare i vintras men även hit kom påskharen.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så mysigt det ser ut! Jag har ingen eldstad nu, det hade varit mysigt.
    Trädgårdstidningar är mysigt.
    Agneta kram

    SvaraRadera