söndag 19 maj 2013

Ha ha ha, nu går det så bra... eller?

Häromdagen la jag fram ett litet förslag till maken:
Vad tror du om att få hit en trädgårdsarkitekt för att få lite förslag och idéer på hur vi ska göra med trädgården?
Han tittade roat på mig - kanske med lite förvåning i blicken:
Tror du det behövs? Idéer har du ju inte brist på, precis!

Tja, det har han ju rätt i. Idéer har jag inte brist på. Det jag saknar är just nu förmågan att sortera, planera, strukturera och få överblick över trädgården och alla mina idéer.
Men, som någon klok människa sagt; övning ger färdighet!

Men vad ska man göra åt detta?
På håll såg detta ut som en stor, vacker blomma. Längst ut på en gren drygt en meter upp i det lilla äppelträdet som stod här redan när vi flyttade in. Hittills har det bara blivit ett enda äpple på 8 år.
Kanske inte så konstigt med sådana här besökare...
 
Förra året grävde jag upp alla Lagerhäggsbuskar på framsidan. De på baksidan står fortfarande kvar, det är ju ganska trevligt med lite vintergröna buskar. Men när de ser ut så här vart och vart annat år så vet jag faktiskt inte...
Trevligare med någon sorts gräs då, tror jag. Det är ju fint på vintern också, även om det inte är grönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar