fredag 24 maj 2013

Vinterfrösådder

I fyra månader har de stått bakom syrenbusken, de två lådorna med vinterfrösådderna. De första tre rörde jag dem inte alls, den senaste månaden har jag lyft på locket och "vädrat" de dagar det varit riktigt varmt. Ville ju inte att växterna skulle koka bort.

För växter, det har det blivit!
I den ena lådan sådde jag tomater, två olika sorter
De är nu omplanterade och står i krukor på det lilla barnpicknickbordet (som nog aldrig blir just barnpicknickbord igen eftersom växterna där avlöser varandra). De är ganska små, skulle nog ha blivit omplanterade tidigare för att hinna ge skörd i sommar. Men vi får se. De är i alla fall avhärdade och klara.

Den lådan jag sådde först, med Riddarsporre och jätteverbena ser ut så här
 Nu funderar jag bara på hur det ska gå att plantera om dessa. Alla mina småkrukor är ju slut!

Mer om mina vintersådder kan man läsa här.

1 kommentar:

  1. Visst är det kul när det tar sig :) Och så enkelt med vintersådd. Knappt något jobb krävs.

    Fast just jätteverbenan (som är galet snygg) har frösått sig ÖVERALLT i singeln efter att jag lät den stå och fröa av sig förrförra hösten. Jag är fortfarande arg på mig själv för det...

    Kul att du gillar brunnävan. Den är en favorit här. När den blommat över klipper jag ner den, ganska rejält, så kommer den en gång till.

    Vilket coolt sängfynd! Det ska bli spännande att se vilka planer du har för den. Antar att de är blommig planer ;)

    Trevlig helg!
    Kram Tamara

    SvaraRadera