söndag 2 februari 2014

Vintersådder

Idag har jag sått tomater. Sått och ställt ut i vinterkylan.
Förra årets vintersådd av tomater blev jättebra, så jag satsar på det i år igen.
Hur jag gjorde förra året, och vad jag ska tänka på i år, kan man läsa här. Där finns också en länk till sidan där jag hittade instruktionerna.

Ganska många sorter blev det, men inte så många frön av varje sort, flera av sorterna bara 4-5frön. Nu håller jag tummarna för att åtminstone någon planta av varje sort tittar upp.

Låda 1
- Hundreds and thousands
- Golden Königin
- Auriga
Låda 2
- Chocolate stripes
- Orange citrontomat
- Bloody Butcher
 Låda 3
- Diplom F1,ekologisk tomat
- Tiny Tim, körsbärstomat
Låda 4
- Sweetbaby, ekologisk körsbärstomat

Nu står lådorna ute i snön, bakom syrenbusken, och väntar på våren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar