fredag 18 februari 2011

Gå på kurs?

En kollega till mig har hittat en kurs som går nu i vår. En kurs i Trädgårdens design och planering. Det låter intressant och jättespännande. Blev riktigt sugen när hon berättade om den. Det vore kanske inte dumt att få lite kunskap och inspiration. Kanske några verktyg för att få en helhetsbild över trädgården. Just nu känner jag mest att jag tar tag i / skapar projekt som blir till lösa delar av trädgården. Har ingen riktig helhetsbild / vision.
Saknas bara att övertala maken om nyttan och nödvändigheten med denna kurs...

... och det lyckades jag med bara några timmar efter att jag skrivit den första delen av detta inlägg!
Idag har jag anmält mig. Oj, vad kul det ska bli.
Lite nyfiken - nej mycket - är jag på hur det ska gå. Under punkten "kursmaterial" står det att stenciler och mindre kompendium ingår. Färgpennor och papper medtages. Mycket spännande. Har någon sett mig rita nångång? Nej, tänkte väl det. Det är inget jag gör offentligt. Av en alldeles speciell anledning. HA HA, det blir kul att se hur det ska gå till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar