lördag 13 augusti 2011

Bloggtips

Igår kväll satt jag och läste några trädgårdsbloggar.
Då såg jag i en av dem att det på en plantskola i Lund (BlueSage) var utförsäljning - 50% rabatt på allt. Eftersom vi redan hade en tur till Lund inplanerad så var det lätt att få till ett besök även där.

Jag har aldrig förut hört talas om denna lilla plantskola. Till storleken var den liten, inrymd i en vanlig villaträdgård. Men oj, vad där fanns växter. Jätteroligt att vandra omkring i deras trädgård med välfyllda, välkomponerade rabatter och titta på alla växter i krukor som de hade till försäljning.

Vi köpte:
Elefantgräs - Miscanthus Giganteum
Zebragräs - Miscanthus sin. ´Zebrinius´
Två Bambu ´Bimba´
Två Klematis ´Riga´ och ´Ochotensis´

Stora fina plantor. Att det dessutom var halva priset var ju bara positivt.
I morgon ska jag plantera. Ska bara besluta vad som ska stå var. När jag köpte plantorna hade jag redan bestämt varde skulle stå, men under vår trädgårdskvällsrunda kom vi på en massa andra idéer.

Vi får sova på saken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar