onsdag 3 augusti 2011

Hjälp!

I flera år har jag letat på alla plantskolor jag besökt. Letat och frågat efter en Funkia likadan som den jag sett i min kompis trädgård. Ingen har dock velat känna igen den jag beskrivit.
När jag tidigare i sommar kom till min kompis trädgård insåg jag att den Funkia jag sett där inte alls var sådan jag beskrev och ville ha.

Nu fick jag ge upp. Den Funkia jag längtat efter och som skulle passa så otroligt bra i min rabatt finns nog inte. En mörkt grön, breda blanka blad - lite konvexa. Jag får väl hitta nåt annat...

Men så idag...
...idag när jag satt under björken och läste min "Allers Trädgård" som landade i postlådan igår, då hittade jag den plötsligt på en bild. Yippie!
"Givetvis" fanns inget namn på den, men kanske kan någon som läser detta inlägg (och dessutom har tidningen) tala om för mig vad det är för sort?

Jag bor ju nära flera bra plantskolor som säkert kan ta hem i stort sett vilken sort som helst bara jag ber om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar