onsdag 10 augusti 2011

Och så fick även mamman sin del...

... av semestern!

Nyss hemkomna från sommarens andra flerdagars-semester kan jag bara konstatera att nu har alla i familjen fått lite av sin egen favorit- och önskesemseter.
Tidigare i sommar var vi några dagar på jazzfestival i Falkenberg. Jazz till maken, vi andra hängde glatt med.
Nu har vi varit i Vimmerby, på Atrid Lindgrens Värld. Sagor till barnen - och för all del även till föräldrarna.

Bara mamman kvar!
På väg upp till Vimmerby stannade vi till hos en "gammal" arbetskamrat och fikade. De hade en underbar trädgård men massor av grönsaker och inspiration.
Precis utanför Hultsfred såg vi en fantastisk trädgård. Jag hann skymta delar av trädgården samt dess namn; Kalvkättens trädgård. Några timmar senare när jag läste en turistbroschyr insåg jag att det var en öppen trädgård som drevs på ideell basis - bl.a.

Idag, när vi passerade Hultsfred på väg söderut stannade vi till, tog en promenad och njöt.

Ännu längre söderut stannade vi på Linnés Råshult. Jag vet inte hur många gånger jag passerat dessa skyltar och tänkt att jag skulle svänga in där. Idag blev det av. Det var mycket, det var mäktigt. Nästa gång ska jag inte ha två trötta smågnälliga barn med mig. Nästa gång ska jag ha många timmar på mig och antingen vara ensam eller ha sällskap av någon annan trädgårdsgalning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar