måndag 5 september 2011

Flytta, flytta

Idag har jag möblerat om i trädgården. Något tidigt, men jag var ju tvungen att plantera de växter jag köpte i lördags på växtloppisen. Jag får medge att det var lite dålig planering innan jag började gräva, för när alla Funkior var planterade fanns där fortfarande två tomma hål för Funkior. Hur gick det till? Det gick visst lite fort i flyttandet...

Nu återstår bara några gräs som inte fått något hem ännu. Ett stort zebragräs som jag köpte för flera veckor sedan och två små randgräs som kom hit i lördags.

I kväll ska jag på föreläsning. När jag såg i trädgårdsföreningens program för hösten att det skulle vara en klematis-föreläsning av/med Krister Cedergren från "Cedergrens i Råå" blev jag glad. Den är i kväll. Och jag har inte lyckats med konststycket att dubbelboka mig heller, så tro det eller ej - jag ska dit! Det skulle vara försäljning av böcker också. Säkrast (=billigast) att jag lämnar plånboken hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar