lördag 24 september 2011

Funderar...

Mycket funderande just nu. Vet inte riktigt hur jag (vi) ska göra, hur det ska se ut, vad vi vill.

Funderandet gäller två saker.
- Dels trädgårdslandet som bara MÅSTE hägnas in för att hålla Rådjuren ute. Men hur? Vad gäller bakkanten är vi överens. Där finns redan början på ett staket. Det ska vi förlänga. Men framsidan vill vi ha lite finare. Hur ska vi göra där? Vi funderade på att ha armeringsmatta där, men det är vi NOG överens om att vi inte ska ha. I dagens läge finns två förslag. Mitt förslag är att vi bygger ett likadant staket som det vi har runt poolområdet - för att få enhetlighet (konstigt ord) i trädgården. Makens förslag är att vi hittar ett rådjursnät (typ fisknät med små maskor) för att det ska synas så lite som möjligt. Diskussionen fortsätter.

- Vår andra funderare just nu handlar om klematistunneln. Tre rosbågar har jag satt upp, vid varje "ben" ska jag ha ca tre klematis. Men vilka? Framförallt - vilka beskärningsgrupper ska jag sätta vid de olika benen. Ska jag ha klematis ur besk gr I och II (som i princip inte behöver beskäras alls) vid båda benen på de två yttre rosbågarna och ur besk gr III (som ska skäras ner helt varje år) på den mittersta? Eller ska vi ha från besk gr I & II på ett av benen till varje rosbåge och gr III på det andra?

Vad gäller klematisen börjar det bli dags att ta ett beslut. Jag har flera stycken stående här. De bara väntar på att få komma ner i jorden. HJÄLP!
Alla tips och tankar välkomna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar