onsdag 7 september 2011

Klematis

Föreläsningen i måndags kväll var jätteintressant. Krister Cedergren som dels driver plantskolan ´Cedergrens i Råå´, dels skrivit en bok om klematis. Otroligt kunnig. En njutning att sitta och lyssna.
Jag funderade innan på om jag skulle ta med block och penna, men bestämde mig för att låta bli. Bättre att bara lyssna. Det var det INTE. Självklart var jag tvungen att skriva upp en massa namn på olika sorter jag bara måste ha. Fick mycket inspiration till min klematistunnel som ska fungera som ingång till bersån. I pausen såldes lotter; några klematis föreläsaren haft med sig skulle lottas ut. Jag var ju tvungen att köpa, men hyste inget större hopp om vinst. Men jodå, visst vann jag!
En jättefin Klematis diversifolia; Amarella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar