onsdag 24 oktober 2012

Det är nu det börjar!

Fotokursen är slut.
Det tekniska på min kamera kan jag ganska bra nu, jag vet hur man ställer in den på alla möjliga sätt. Utmaningen är att hitta motiven och veta vilka inställningar jag ska välja.
Nu måste jag öva. Öva, öva, öva.
Under en förmiddagsrunda igår tog jag 178bilder. Jag blev nöjd med 8 av dem...

Två bilder av samma motiv, tagna med någon veckas mellanrum. Jag skickade in den första för att få lite respons.
Fick tiset att göra den lite mörkare. Den är lite överexponerad, trots att jag gick efter kamerans mätning. Visst blev det bättre!?!
Sen måste jag bara visa de två stora (3-4m höga) figurer som står bredvid stigen i vår skog. Tyvärr ser jag aldrig annat än baksidan på dem då de står inne på en tomt, men de är ganska roliga även snett bakifrån.



1 kommentar:

  1. Den mörkare blev bäst. Det är så kul att öva, bara man har tid.

    Kram

    SvaraRadera