fredag 26 oktober 2012

På kojakt

Förmiddagspromenad i det underbara, men något blåsiga vädret.
Kameran runt halsen, stativet i handen.

"Hamnade" mitt i en kojakt. Korna skulle hämtas in från betet för att verkas. Jag tänkte att jag tar några foton när de kommer gående.
Korna kom inte gående. De kom springande, hoppande och studsande.
Några foton blev det - de flesta suddiga - sen hamnade kameran på ett säkert ställe och jag fick ge mig in i kojakten. För korna ville inte alls in i stallet. De ville ut på en annan äng, eller in i köksträdgården, eller tillbaka till hagen, kanske genom skogen till byn några kilometer iväg?
Nåja, de kom varken till byn eller ut i köksträdgården. Efter några varv på en närliggande äng och några nästan omkullsprungna kofösare så kom de till slut in i stallet. Där väntade gott hö.

 Och ovanför oss cirklade en stor glada.

2 kommentarer:

  1. Kossor. I love! Fast det kanske inte var så kul att hamna mitt ibland dem. Eller mittemellan två. Hu, det vore läskigt. Det är ju inga smådjur direkt.

    Hoppas du får en bra helg med mycket fotoövningar. Tycker du är duktig redan nu, men visst är det så att man ska öva-öva-öva.

    Kram Tamara

    SvaraRadera
  2. Men vilka bra bilder du fått till. Jag har några motiv på en lista i mitt huvud. Sådant som jag vill fånga på bild. En rovfågel är ett sådant motiv.

    Kram

    SvaraRadera