fredag 4 januari 2013

Fröer - igen

Jaha, det gick ju sådär...

Men kul var det!
Impectakatalogen var ju grymt inspirerande. Och jätterolig!
Som jag skrev för några dagar sedan så var planen att titta och inspireras.
Handla i stormarknad, mycket billigare och utan fraktkostnad!

MEN...
Det finns ju så många fler och roliga sorter hos Impecta.
OCH...
Häromdagen kom ett mail om att man fick fri frakt om man beställde innan 2012 var slut.
Fraktkostnad 39kr, det blir ju 2-3 påsar gratis istället. Såklart man måste köpa då, när man kan få flera påsar gratis, eller hur?

Idag kom paketet.
Det blev bara blommor.
Rosenskära, Sommaraster, Gullskära - 3 av varje, olika sorter. Samt Rosenfibbla och Underblomma.
Ska bli spännande.

Nu återstår "bara" mycket av det där som jag inte är så bra på.
Att vänta.
Vänta på att det blir vår.
Vänta på att jorden blir varm.
Vänta på att fröna ska gro.
Vänta på att det ska växa och bli fina plantor med vackra blommor.
Vänta, vänta, vänta.


3 kommentarer:

  1. Lycka till med ditt väntande. Jag beundrar er som håller på med fröer, att ni orkar hela vägen.

    SvaraRadera
  2. Haha. Inte helt oväntat att du "råkade" klicka på Lägg i varukorgen ;) Mycket fint kommer du att få njuta av till sommaren. Som snart är här. Jag lovar! Det går tokfort nu!! Visst gör det?!?!

    Önskar dig en GOD FORTSÄTTNING!
    Kram Tamara

    SvaraRadera
  3. Man väntar och längtar även om jag bara sätter frö ut till balkongen....hoppas jag kan överleva min chili som jag har kvar sen i höstas en tanig liten planta :0) god fortsättning på odlingsåert 2013! kram

    SvaraRadera