torsdag 7 mars 2013

Det luktar jobb!

Ja, nu luktar det jobb - sommarjobb - i hela vårt hus.
Mitt första sommarjobb, som jag hade flera somrar, var på ett trädgårdsmästeri där man odlade tomater.
Ett "litet" växthus på 4 000kvm, där fick plats ca 10 000 tomatplantor.
Det var från detta ställe vi fick några tomatplantor häromdagen, de hade "blivit över" när de planterade in plantor i växthuset i slutet av januari.
Jag undrar om vi kan få några mogna tomater på dessa plantor?

Plantorna har faktiskt fått plats i vardagsrummet. De blommar, där är små tomater och massor av blad. Stora fina plantor!

Fem plantor, fem olika sorter ska det vara. Hittar bara märkning på två av dem. ´Dunne´ och ´Flavorino´. När jag googlar på de sorterna blir jag än mer övertygad om att vi måste lyckas!

Under tiden ska jag njuta av doften av tomatplantor, doften av sommar(jobb).

2 kommentarer:

  1. Härligt! Jag älskar doften av tomatplantor. För mig är de en påminnelse om barndomen och min farfar som odlade tomater i sitt växthus. :)

    Lycka till med tomaterna och ha en fin kväll!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Du kommer garanterat att lyckas. Nu har du ju plantorna i vardagsrummet så det blir svårt att missa att titta till dem flera gånger om dagen. Tror inte ens att jag behöver hålla tummarna ;)

    Kram Tamara

    SvaraRadera