fredag 8 mars 2013

Grusade förhoppningar

Ja visst hade jag höga förhoppningar om vårens ankomst.
Men det blev platt fall.
Visst, den metorologiska våren har kommit hit till södra Skåne. För en dryg vecka sedan, den siste februari anlände den, till södra och västra Skåne samt längs västkusten. Karta finns på www.smhi.se.

Av nå´n konstig anledning hade jag fått för mig att så snart vi passerade månadsskiftet februari-mars så skulle det bli varmt och skönt, sol och fågelkvitter.
Men när jag tittar tillbaka på bloggen så kan jag se att det verkligen inte varit så de två senaste åren.

Och när jag tänker tillbaka på åren dessförinnan inser jag att våren inte anlänt med den första mars varje år...
För åtta år sedan var det ordentlig snöstorm den 2-3 mars. Så mycket snöstorm att vägverket inte kunde hålla ens de stora vägarna röjda.
För fem år sedan var det snöstorm den 22 mars, då töade snön bort ganska snabbt, men ändå...

Men jag VILL!
NU!

I onsdags var det fantastiskt vårväder. Varmt och vårlikt.

En promenad runt Svaneholmssjön.
Titta vilket härligt träd!
Visst ser det ut som en gubbe, med armar och allt!


2 kommentarer:

  1. Verkligen oskönt och blåsigt idag. Nästan så det blåste i Lugnet också.
    Hoppas det ändrar sig snart.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Precis - nåt har gått snett.
    Här "snöar" det just nu :(

    Men vi ger inte upp. Snart så!
    Kram Tamara

    SvaraRadera