måndag 26 augusti 2013

Hibiskusen, här ska den stå!

Här ska den stå!
Ja, när vi plockat upp alla plattorna alltså.
Kanske lite mer än så, förstås.
Plockat upp plattorna, lagt dem på ett bra ställe, grävt om och gödslat jorden och flyttat bort några växter.
Min Frilandshibiskus (eller Hibuskus, som min käre far envisas med att kalla dem) som jag köpte på Trädgårdsdagen på Bäckaskogs slott igår.
´Blue Chiffon´, känns som ett jättebra namn.
Några växter till köpte jag. Alunrot och rosa Riddarsporre.
Gick annars mest och njöt av att få vara där, titta på alla växter, trädgårdstillbehör och andra trädgårdsintresserade människor.
Allra bäst var det nog att få träffa ett gäng andra glada, trädgårdsgalna, bloggande tjejer. Tänk vad kul det är att få ha lärt känna er genom bloggandet!

5 kommentarer:

  1. Den är ju jättefin! Jag har den enkelblommande i blått. Så glad för den. Har sått vit men den har inte blommat ännu. Har tappat räkningen på hur gammal den är men tre år minst tror jag.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så kul att träffas "live" igår. Du fyndade ser jag. Hoppas den kommer att trivas riktigt bra. Min är rosa men är liten, ynklig och vill inte blomma. Måste få flytta till en soligare plats.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. vad härligt att vara på bloggträff!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  4. Men jösses vilken underbar färg!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Detsamma säger jag.
    Så himla kul att ses igen!

    Lycka till med hibiskusen ;)

    Kram Tamara

    SvaraRadera