fredag 23 augusti 2013

Ledig dag

En ledig dag kan man göra mycket med.
Jag började dagen med en simtur i vårt härliga bad, 1 km blev det idag. Denna veckan har det blivit ca 4,5 km. Nog rekord!

I går kom leveransen av vårlök som vi beställt från Holland.

Tänkte plantera idag, men Anemonerna skulle läggas i blöt, det hade jag ju glömt.
Och tulpanerna - den rabatten måste vi nog fixa till först.

Alunroten kom i alla fall ner i jorden, den blev fin där!
 Några hostor delade jag också och planterade.



2 kommentarer:

  1. Så långt skulle jag nog inte kunna simma. Inte min starka sida alls. Bra jobbat!

    Lökar har jag svårt att tänka på ännu. Det är nog för att jag känner att vi har så mycket kvar att göra innan vi kan hålla höst. Lökar känns höst.

    Ja, vi ses på söndag.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Alunrot (alla sorter) är så fint! Det kommer bli fint ihop med det andra du visade i förra inlägget. Jag köpte två på Bäckaskog i fjol. De har blivit riktigt stora och kraftiga i år.

    Du är ju rena rama simmardrottningen! Om badet här varit lite fräschare hade jag säkert pallrat mig ner någon gång, men jag gillar inte alls omklädningsrummen här. Ofräscht. Synd, för det är verkligen skönt att simma.

    Ses och kram!
    Tamara

    SvaraRadera