torsdag 22 augusti 2013

Påfyllning

När det finns för mycket bar jord i en rabatt kommer ogräset lättare åt att gro, växa och frodas.
Bara det är en tillräckligt god anledning att alltid ha fullt av växter överallt.
En annan god anledning är att det ser trevligare ut.

Härom dagen stod jag i min skuggrabatt och tittade på den här biten...
Man kan t.o.m. se ogräset (skäms!).
Till höger om plattgången behövs påfyllning av växter. Närmast i bild tänkte jag mig 2-3 alunrot, längre bort ska några funkior få stå - de väntar bara på flytt.

Planen var att kanske hitta lite växter på trädgårdsdagen på Bäckaskog slott på söndag. Men så snubblade jag över två ursöta Alunrot ´Melting Fire´. Kunde bara inte låta bli dem.
I morgon är jag ledig, då blir det plantering och ogräsrensning!

1 kommentar:

  1. Du kan ju alltid handla växter på Bäckaskog på söndag!
    Vi är ett litet gäng som tänkte ses redan vid 10-snåret. Förra året träffades vi vid serveringstältet vid ingången till själva försäljningsområdet, och det var en bra mötesplats. Om du kommer senare kan du väl maila mig på frokengron@live.se, så kan jag skicka mitt mobilnummer.
    Hoppas vi ses på söndag!

    SvaraRadera