måndag 30 december 2013

Sjuk jul och sjukt kul.

Med betoning på sjuk i båda delarna av rubriken.

Sjuk jul
Vi har hittills i jul turats om att vara sjuka sedan den 22/12. Hemma för sjukdomar, kurering och anti-smittspridning alla dagar utom julafton, då var vi faktiskt friska allihop.
Nu hoppas vi att vi får vara friska ett par dagar, gärna resten av ledigheten.

Sjukt kul
Idag (f.ö. friska allihop), var jag och yngste sonen och veckohandlade. Vi anade redan innan vi körde dit att det skulle vara mycket folk idag (det kunde man ju nästan räkna ut med lilltån...), men tydligen blev en hel del människor väldigt förvånade över detta. Jag har nog aldrig sett så mycket folk i vår affär samtidigt. Aldrig heller så många stressade och irriterade personer. Riktigt kul att titta på, faktiskt. Billigt nöje (att titta - inte att handla).

Nu vill jag önskar er alla ett riktigt
Gott nytt år!

2 kommentarer:

  1. Hoppas nu att ni får vara friska. Inte kul att vara sjuk över jul och andra storhelger. Ja, inte någon gång alls så klart.

    Det där med köer och sura människor. Maken var iväg igår och han upplevde också att människor var stressade och sura. Någon bara slängde hela sin varukorg och gick. Suck!

    Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  2. Oj, här har det hänt saker sen sist. Mycket att läsa ikapp :)
    Trist att höra att ni varit sjuka, men jag hoppas allt är bra nu och att ni ändå fick njuta av julhelgen. Matmässigt (ja, inte bara det så klart) var ju nyårsafton kalasbra. Räktorn har vi gjort flera gånger. Visst är de smarriga?

    Blir glad när jag ser att du är nöjd att ni sparat thujahäcken. Detta för att jag själv planterat sådan och många tycker den är hemsk. Jag gillar också den! Den har, precis som du skriver, många fördelar. Mer thujor till folket. Fast bara de gröna, välskötta så klart. De andra kan vi vara utan...

    Önskar dig en god fortsättning och skickar dig en stor kram!
    Tamara

    SvaraRadera