lördag 17 maj 2014

Lundakarneval och äppelblom

I år är det vart fjärde år!
...läste jag på en skylt i Lund förra veckan.
Vart fjärde år ordnas Lundakarnevalen. I år tyckte vi att sönerna var gamla nog att följa med och titta på karnevalståget.
Mycket folk var det. Superfint väder.
Många ryggar såg vi.

Barnen satt på våra axlar och tittade.
Äldste sonen läser väldigt bra.
Många av studenternas skyltar var inte anpassade för barn.
Dålig kombination...
Men mysigt var det!

Ikväll skulle jag ut och fotografera äppelträdets blommor, det har ju regnat flera dagar nu, så det har inte blivit av.
Äppelträdet är nästan överblommat, men en liten blomma hittade jag.
Visst är de vackra!
I över 15 år - lika länge som jag bott här i södra Skåne - har jag sagt att jag ska åka ut till äppelodlingarna på Österlen i blomningstid och bara titta o njuta.
Än så länge har det inte blivit av.
Kanske nästa år?

Maj månad är en av årets mest fullbokade månader.
Kanske kan man be chefen om ledigt nästa år i maj? Ska fundera allvarligt på det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar