måndag 5 maj 2014

Tulpanfrossa

På baksidan, nära huset, där vågade jag i höstas sätta några tulpaner. Hoppades att inte rådjuren skulle hitta dem.
Än så länge står de kvar. Har inte sett till några rådjur i trädgården på ett tag.
Lila, jättefina. Till hösten ska jag komplettera med crèmefärgade. Kanske några fler lila? Håller tummarna för att inte rådjuren ska hitta till den rabatten.

På framsidan grävde jag ner några överblivna tulpanlökar. På vinst och förlust - här rör sig rådjuren ofta. Men i år finns det nog ganska mycket mat i skogen, för även dessa står kvar - än så länge...


1 kommentar:

  1. Ibland har man tur och får behålla sina tulpaner. Jag har fått ha mina ifred ännu. Peppar peppar. Känner så igen mig när du berättade i ditt tidigare inlägg om hallen och städningen. Såna infall får jag också här hemma. Tur är det så man kommer in=). Önskar dig en fin kväll/Gela

    SvaraRadera