söndag 13 maj 2012

Första skörden

Vilket underbart trädgårdsväder vi haft idag!
Vi sov länge och var bortbjudna i eftermiddags, men tre härliga trädgårdstimmar fick jag i alla fall.

Jag är en riktig listmänniska, dvs en som skriver listor till allt som ska göras. Dagens arbetslista, dvs det som är ganska akut, var relativt kort - bara 5 punkter, så jag tänkte att det skulle gå ganska snabbt.
Men oj vad jag bedrog mig. På tre timmar hann jag bara med tre av punkterna.
Det jag inte tänkte på när jag planerade dagen var alla andra saker som också hörde ihop med dessa punkter. Och alla andra småsaker man snubblar över när man pysslar runt i trädgården. Men de nyinköpta klematisarna fick komma ner i jorden.

Yngste sonen var ute med mig. Jag tipsade honom om att det nog gick att börja skörda hans rädisor. Jag tänkte att han kunde äta en eller två, men det tänkte inte han. Han åt upp alla rädisor i den raden. De andra raderna är sådda senare så de var inte färdiga.
Sonen var nöjd. Egenodlade rädisor!

 Måste bara avsluta med att visa det underbara äppelträdet. Jag kan nog aldrig se mig mätt på äppelblom...


2 kommentarer:

  1. Äppelblom är underbart och så även rädisor.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, vilket ljuvlig sommarväder vi fick igår. Helt underbart! :)

    Åh, jag känner igen det där med att skriva listor. Jag är en fullständigt obotbar listskrivare. ;) Tänk vad många listor jag har totat ihop i mitt liv. Galet egentligen. ;)

    Nyskördade rädisor är gott så jag förstår att sonen åt upp hela raden. :)

    Ha en fin vecka!

    Kram Lotta

    SvaraRadera