tisdag 22 maj 2012

Livet är som att gunga....

"Att gunga är som livet - upp och ner, upp och ner. Ibland är allt roligt. Sen händer något tråkigt. Då får man ta ny fart för att komma upp igen.
Det enda jag vet helt säkert är att livet ändras precis hela tiden. När jag tänker så är jag gladare åt det jag tycker om så länge det varar eftersom jag vet att på ett eller annat sätt kommer det snart att vara annorlunda. Antingen sämre eller bättre. Men annorlunda."

Dessa kloka ord säger lilla Lovisa i en av mina favoritböcker: ´Bondeliv med Gunnar Glans´skriven av Jeanette Milde. Det är en kapitelbok för barn, utgiven av Arla.
Helt underbar.
Jag har läst den högt för flera av mina klasser. Vi har skrattat, njutit, förfärats och (med en klass) t.o.m. gråtit tillsammans.
Nu läser jag den för äldste sonen. Mysigt!

1 kommentar:

  1. Fina ord!

    Jag kom mig aldrig iväg till Vinslöv idag (vi kom hem först igår, sent), men imorgon tänkte jag köra förbi för jag ska ändå till Ängelholm med jobbet. Hoppas att plantorna klarat sig.

    Så fint staketet runt köksträdgården blev :)

    Kram Tamara

    SvaraRadera