måndag 2 juni 2014

När katten är borta dansar råttorna på bordet!

"Undrar om pappa får hjärtsnörp när han ser mina planer" sa jag när jag började mäta och rita med sand på gräsmattan.
Barnen undrade vad jag höll på med, men gissade sen själva att det nog var något med nya rabatter - eller nå´t sån´t.
Tänk vad rätt de hade!
Min nya plan, eller rättare sagt - min plan för ny rabatt.
Sönerna har godkänt.
Äldste sonen med villkoret att det skulle vara sten runt om och fågelbad i.
Yngste sonen med villkor att det var fina blommor som man kunde göra buketter av.
Återstår endast makens godkännande.

Jag planerar en doft- och fjärilsrabatt. Formen ska vara 2-3 cirklar som sitter ihop.Färgen i huvudsak lila, rosa och vit.
Vi får väl se när det kan bli verklighet.

1 kommentar:

  1. Trädgård som fångar hela familjens intresse, det är lycka det. Maken kommer säkert älska dina planer - om det inte är han som måste gräva förstås. ;)

    SvaraRadera