måndag 11 juli 2011

Projekten rullar på...

Den senaste tiden har det blivit många inlägg med recept och färre med trädgård. Det betyder ju inte att det står helt still i vår lilla täppa. Dock har vårt stora projekt staketet till poolhörnan (som jag så blygsamt vill kalla det) fått vila lite eftersom vi fick 10kbm ved tippad på gräsmattan för en dryg vecka sedan. När vi körde in förra årets ved skadade jag armen, så jag är förbjuden att befatta mig med detta arbete i år, vilket betyder att maken får göra allt själv, med lite hjälp av sin far och av barnen. Barnen får 1kr per kärra (5-10 vedträ´n) de kör in och vi har inte blivit särskilt fattiga på deras arbete.
Eftersom maken inte börjat sin semester ännu har han fått ägna kvällarna åt vedkörningen. Men nu närmar det sig slutet!

 



Det nysådda gräset vid den blivande bersån har vuxit bra, vi har t.o.m. klippt det en gång. Det är det enda stället som vår gräsmatta är just gräsmatta och inte mossmatta. Det vita "vackra" bandet sitter kvar för att påminna småtrollen om att det fortfarande inte är lämpligt att leka där.




I helgen har det varit kalas varje dag. Men på förmiddagarna har jag haft lite tid till att gräva. Jag har grävt av grässvålen där poolen ska stå. Inget roligt arbete, men resultatet syns ju ganska snabbt. Nu är det klart. Jorden ska bara jämnas till innan vi kan ställa upp poolen. Och snart är det mitten av juli...
Jag undrar om vi kommer att kunna bada där innan sommaren är slut?
Annars är det åtminstone väl förberett inför nästa sommars bad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar