onsdag 13 juli 2011

Skåneleden

Idag har jag, äldste sonen (6 år) och vår "extramormor" vandrat en bit på Skåneleden. En härlig vandring längs otroligt vackra vägar och stigar. Vi hade tänkt vandra och övernatta i vindskydd men valde att hoppa över vindskyddssovandet p.g.a. vädret. Visst, det finns inget dåligt väder - bara dåliga kläder. Jag vet, och jag får väl erkänna att min sovutrustning inklusive sovkläder inte är särkilt bra för regn och rusk. Men vandringskläderna fungerar bra oavsett väder!
Vi hade mestadels mulet och lite duggregn, och några ordentliga regnskurar råkade vi också ut för.

Vi lät sonen bestämma tempot och stannade ofta för fikapauser. Vi gick och gick. Hittade några kantareller och massor av hallon. Jag tror vi plockade minst två liter hallon. Jättegott!

Efter nästan 6 timmars vandring var sonen trött på att gå. Matsäcken var slut och det började bli "tråkigt". Vi tog oss ut till en bilväg, indentifierade vår position och blev upphämtade av maken. Drygt 9km gick vi idag. Inget högt tempo men det var inte det som var det viktiga, det var att komma ut och vara i naturen, och det fick vi ju!

Oj vad man mår bra efter en sådan dag. Bra i kroppen (förutom fötterna), bra i själen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar