onsdag 16 november 2011

Fågelmat

Nu börjar det bli riktigt kallt. Våra små vänner behöver lite hjälp att hitta mat.
Förra veckan blev jag äntligen klar att ta fram några av alla mina fågelmatsautomater. Lite jordnötter och solrosfrön från förra året fanns också i gömmorna. Åtminstone solrosfröna verkade ha hållit sig bra över sommaren. De gick åt snabbt. Dags att fylla på förråden!
I helgen har vi haft 4-års-kalas. Massor av födelsedagspresenter blev det ju, såklart. Bl.a. två olika fågelböcker för barn. Han har läst dem fram och tillbaka, och häromdagen när övriga familjen var inbegripna i en diskussion om vilka olika fåglar som just då besökte vår lilla restaurang kom han till undsättning.
"Det är en vitsärla!"
Inget att diskutera.

1 kommentar:

  1. Ja1 Nu är det dags att mata våra små fåglar. Vi ska nog ordna vårt i helgen här. Jag har några fågelböcker som ligger i fönstret innanför så att vi kan ha lite koll på vilka som besöker oss. :)

    Tack för titten hos dig! Jag är på swap-runda jag. :)

    //Ulle

    SvaraRadera