söndag 20 november 2011

Geocaching

Då har även vi provat på denna sorts skattjakt.
Jag har varit sugen ganska länge, men inte riktigt vetat var och hur jag skulle börja. Igår blev jag tipsad om en app till telefonen, så att jag kunde använda den.
I förmiddags gav jag och pojkarna oss iväg och letade efter en skattgömma ganska nära här hemma.
Väl framme vid området fokuserade vi mycket på vad telefonen visade; 13m österut! Ca 10-15m åt det hållet såg vi en stubbe, så vi klättrade och kröp fram till den. Väl där hittade vi inget och telefonen visade plötsligt; 23m västerut! Tillbaka till utgångsläget. Telefonen visade nu 10m hit och 10m dit, bl.a. rakt ut i en tjurhage dit jag inte ville gå, dessutom var där bara plan mark och inga bra gömställen. Vi letade en stund och var nära att ge upp när jag sparkade till en sten - och där!!!
Wow, vilken lycka!

Två ståtliga knölsvanar på en av dammarna vi passerade.


Vi körde hem, åt lunch och gav oss ut i skogen igen för att leta fler skatter. Denna gången var vi hela familjen. Ytterligare två lyckade skattjakter blev det! Den sista fick vi tyvärr avbryta innan vi lyckats hitta skatten eftersom mörkret började falla och vi hade en bit att gå till bilen.
Så kul!

Och inte blir det sämre av att man är ute hela tiden. Och får se så många vackra ställen!

1 kommentar:

  1. Visst är det roligt med geocaching!? hälsar en av dina julmedswappare som hittade till denna blogg och som geocachat av och till i 5 år...

    SvaraRadera