torsdag 3 november 2011

Inte riktigt klok

Ni som känner mig vet att jag inte alltid är riktigt klok.
Ni som inte känner mig men läser ändå kommer snart att bli varse detta.
Inte riktigt klok, men glad ändå - och det är väl glädje som är huvudsaken!?!

Musik skall byggas utav glädje
av glädje bygger man musik.
Musik, det får ni ändå medge
gör glädjen ännu mera glädjerik.

Men nu till dagens glädje, dagens huvudsak, dagens inte-riktigt-klok-het.
Förra året hittade jag en rolig blogg.
Det är ett gäng hemliga tomtar som skickar julklappar, eller rättare sagt en adventskalender, till varandra. Passar mig precis! Jag älskar att leta presenter, jag älskar att slå in paket och visst, det är ju kul att få paket också...

När barnen var nyfödda broderade jag vars en adventskalender till dem. En så´n där man ska hänga upp paket i, ett paket för varje decemberdag fram till julafton. Det är lika roligt varje år att fundera ut vad jag ska köpa, att slå in paketen och att se barnens glädje när de öppnar paketen var dag.

I år ska jag som sagt vara med i en liknande via bloggen. En adventskalender för vuxna jultokiga tjejer. Jag ska köpa 24 paket, slå in dem och skicka till någon. Vem är hemligt, jag ska inte avslöja mig förrän till jul. Jag ska nu läsa på denna hemliga tjejs blogg och försöka fundera ut vad som är bra presenter till just henne. En del presenter har jag redan köpt, jag hoppas att de passar...

Ååååhhhhh så kul!

1 kommentar:

  1. Visst är det härligt! Jag är med för mitt tredje år och det här är bland det roligaste jag vet som förgyller både november och december...
    Ses i julswappen!
    /Liv

    SvaraRadera