fredag 20 januari 2012

Kontraster

Igår kväll föll stora snöflingor här i södra Skåne. Så vackert det är!
I morse låg ett tunt snötäcke kvar på marken till barnens stora glädje. I eftermiddags hade det mesta smält bort, men på skuggiga platser låg det fortfarande kvar. Det gick t.o.m. att krama några små snöbollar!

Medan barnen hade "snöbollskrig" passade jag på att plantera några blommor i rabatten. En fin limegrön julros som gjort sitt inomhus, och några hyacinter. Undrar om någon av dem klarar att flytta från kökets värme ut i den kalla rabatten.
När jag grävde såg jag många knoppar som var på väg upp. Och snödropparna - de blommar för fullt! Jag tog massor av bilder på dem. Alla blev suddiga.
Inte överens med vår kamera...

1 kommentar:

  1. Måste säga att jag också tyckte det piggade upp med lite snö.
    Jag har också ett par julrosor som väntar på att komma ut i rabatten.
    Väntar nog lite innan de får komma ner i jorden, tills vidare har jag ställt dem ute i kallfarstun.
    Önskar dig en fin helg!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera