lördag 14 januari 2012

Malmö

Det bästa med Malmö är när man får köra därifrån!
Nej, riktigt så illa är det inte. Jag gillar Malmö, men bara om jag vet att jag ska få åka därifrån inom rimlig tid.
För många år sedan bodde och pluggade jag i staden. Jag trivdes bra tack vare mina underbara vänner som jag bodde tillsammans med. Dock saknade jag skogen, naturen och djuren.
Till slut ringde jag till brukshundklubben och erbjöd mig att bära koner - eller nå´t, bara jag fick komma dit och se lite djur. Det fick jag. Jag var med på hundkurser, ibland flera dagar i veckan.

Nu har jag skogen runt knuten, så den behöver jag inte sakna. En hundallergi som gör att det inte finns hund i huset. Och nära till Malmö, så jag kan köra dit, göra det jag ska - och sen köra hem igen. Kanonbra!
Det har jag gjort idag - kört till Malmö och hem igen.
På hemvägen var jag tvungen att stanna och ta ett kort på den vackra himlen.

Igår, på väg hem från jobbet, klockan var nog strax efter 22.30, var jag också tvungen att stanna och ta ett kort. Då hade denna fantastiska, vackra måne gjort mig sällskap hela vägen hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar