lördag 7 januari 2012

Renovera och bygga till?

Vi har en carport.

Inget konstigt med det egentligen, men måtten.
MÅTTEN!
Den/de som byggde denna carport kan inte ha tänkt särskilt mycket (eller gjorde de det, men jag tänker inte likadant???).
I vår carport får det plats 1½ bil på bredden. Nej, egentligen får två bilar plats, men då råkar man ut för det LILLA problemet att man inte kan öppna dörrarna.
Dessutom får det plats 1½ bil på längden.
Jag förstår som sagt inte hur man tänkte. Jag skulle vilja ha plats till två bilar där. Helst i bredd!
Nu har vi funderat på om det går att flytta ut ytterväggen en bit så att vi får plats med två bilar. Utanför väggen finns ändå bara en ganska smal gräsplätt som bara är...
Men när vi ändå planerar funderar på så stora ingrepp så kan vi lika gärna kolla vad det skulle kosta att bygga om det hela till dubbelgarage. Maken har nog varit mer inne på garage än jag. Jag har inte riktigt sett någon anledning till att ha garage - som kostar så mycket mer - när carport fungerar lika bra.

Fram tills igår.
Då kom jag på det.
Klart att vi måste ha ett garage! Då får vi ju ett bra ställe för övervintring av mina lökar, knölar och växter! Kanske kan man även sätta upp nå´n sorts växtlampa för uppdrivning av lite plantor som inte vill ha så varmt som vi har det där inne.

Klart att vi måste ha ett garage!
NU!!!???!!! (eller?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar