torsdag 11 juli 2013

Borstnejlika


I höstas fick jag en fin present, en påse med fröer till mammas Borstnejlikor.
De har ännu inte fått komma i jorden eftersom de ska stå i rabatten vi ska göra om i höst.
I måndags var jag hemma hos pappa och gjorde givetvis ett besök i grannens trädgård också. Där blommade Borstnejlikorna, mammas Borstnejlikor.
Titta så fina!
Extra fin tycker jag denna är, med massor av olika färger i samma blomma!
Har nog faktiskt kommit på ytterligare ett ställe där dessa söta små blommor ska få bo...

2 kommentarer:

  1. Ju mer jag tittar i andras bloggar desto fler blommor upptäcker jag att jag faktiskt gillar. Min mormor hade borstnejlikor och då gillade jag dem inte alls. Men när jag ser dina så inser jag att de faktiskt är riktigt fina. Håller med om att den flerfärgade är något extra.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Men, vilken borstnejlika! Är den på riktigt, höll jag på att säga! Helt fantastisk!
    Agneta kram

    SvaraRadera