lördag 13 juli 2013

Växthus eller uterum?

Vi (mest maken) vill ha ett uterum i anslutning till huset.
Vi (mest jag) vill ha ett växthus i trädgården.
Vi (tillsammans) åkte idag till Classicum i Svedala för att titta på uterum och växthus. En jättefin utställning av mer än 35 olika växthus (och 3 uterum).
Runda, kvadratiska, rektangulära. Växthus av glas, lusthus av trä.
Alla var möblerade så att man kunde få en uppfattning om storlek mm.
Så nu vet jag vad jag vill ha om vi skulle köpa växthus...
Uterum får vi titta efter på annat håll.



1 kommentar:

  1. Så du kan rekommendera att åka till Classicums utställning? Jag har funderat på att åka dit i sommar för att titta på olika alternativ till mitt vinkast/orangeri. Men de kanske bara visar fristående växthus?

    Självklart ska ni ha ett växthus. Du får intala maken att det ju faktiskt blir en sorts uterum om man möblerar i det.

    Kram!

    SvaraRadera