tisdag 2 juli 2013

Finbesök

Efter två veckors semester började jag jobba igen igår. Vilken tur att jag dels älskar mitt jobb och dels att jag ska vara föräldraledig snart...
(tillägg: Inga nya barn på gång, bara föräldraledig med de sötnosar som redan finns!)

Idag när jag kom hem från jobb fick vi riktigt finbesök här.
Det var Inga-Lill med bloggen "Isas trädgård" som, tillsammans med sin man, kom och hälsade på.

Med sig hade de ett par kassar Lungört - vad snällt, tack så mycket!

Vi kikade i trädgården, pratade, fikade.
Så trevligt att träffa andra trädgårdstokiga bloggare, jätteroligt!
Makarna diskuterade olika sätt att komma undan våra tokerier - tror jag.

Kameran var väl förpackad i sin väska. Hade inte en tanke på att använda den - lite synd, tycker jag nu.
Istället kommer här två bilder till dig, Inga-Lill!
Kompakt Oregano ´Oregano Compactum´
Först från Kalvkätte trädgård utanför Hultsfred
Sen från min trädgård, förra sommaren. I år blir de ännu finare!

3 kommentarer:

  1. En liten på gång? Så kul :)
    Och så kul med finbesök i trädgården. Håller med dig. Det är alltid kul att få träffa likasinnade nördar ;)

    Du. När/om du kommer och hämtar vallmofrön ska du få ormöga också. Såg att du hade det på din vill-ha-lista. Här finns det gott om.

    Kram Tamara

    SvaraRadera
  2. Ha ha, nej ingen liten på gång (ser att det kan utläsas så...). Vi har två killar och det räcker bra. Men de är fortfarande tillräckligt små för att vi ska kunna vara föräldralediga på sommaren;)

    SvaraRadera
  3. Tack snälla för de fina bilderna - jag köpte med mig några compactum från Åbergs trädgård och hoppas att de växer lika fint som hos dig !
    Det var en väldigt trevlig eftermiddag i din fina trädgård som gav mig många nya idéer !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera