torsdag 4 juli 2013

Fullträff och totalmiss (nåja)

När jag i höstas gjorde om rabatten på framsidan (se här), kände jag att jag gärna ville ha ännu mer färg. Funderade på en kombination jag provat under sommaren. Blåklint och krasse.
Snubblade över jättefina, ganska höga träkrukor på en loppis.
Nu har det börjat blomma.
Färgerna är helt rätt!
Blåklinten är fin kontrast till de gula och orange färgerna, passar fint till det blå klotet som redan står där.
 Men, jag hade glömt tänka på att den svenska sommaren innebär både regn och blåst. Blåklinten har lagt sig ner och hänger över krukornas kanter tillsammans med krassen.
Men kan man bara bortse från detta så är jag riktigt nöjd med årets sommarblomskombination.

Nu ska jag återgå till soffläge. Har åkt på en riktig dunderförkylning och orkar inte göra så många knop idag. Några alvedon, en bok, en filt och en mjuk soffa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar