onsdag 10 juli 2013

Dagen efter

Att gå omkring och känna sig bakfull eller "dagen-efter" som maken brukar kalla det är ganska orättvist när man inte ens haft kul dagen före.
Nej, att jobba natt är inte min grej...
För att hålla mig "vid liv" idag (efter 4h sömn) och försöka vända dygnet rätt igen följde jag med sonen på simskola. Fortsatte min "kamp" att ta ett magistermärke tillsammans med sonen, så idag blev det 1000m ryggsim, längddykning 15m, djupdykning 5x3,5m samt flytning 12min. Nöjd.

Somnade ändå en stund i eftermiddag. När jag vaknade hade maken rensat. Och rensat.
Vid ena grinden står en lyktstolpe (som tyvärr inte fungerar). Runt den har det vuxit risiga rosor, stickiga buskar  - Berberis(?) och massor av murgröna. Bara risigt och stickigt alltihop.

Efter makens rensning står rosorna kvar tillsammans med en mycket vältuktad murgröna. Här var ju en riktigt fin liten rabatt! Nu finns det t.o.m. plats för något mer. Lavendel, kanske?

3 kommentarer:

  1. Känner så väl igen den där känsla i kroppen. Utan att ha intagit alkoholhaltiga drycker känner man sig ändå som om man hade det. Natt är inget för mig heller.
    VIlken bra idé det där med simmärke!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Oh, arbeta natt tror jag skulle vara min melodi, men vi är ju så olika och jag har inte provat, hade jag det hade det kanske låtit annorlunda och 4 tim är lite lite, man blir seg.

    Vilken fin rabatt det var där, lavendel skulle nog bli jättefint!

    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Förstår att "magistern" var var trött efter både nattarbete och simning. Lycka att då komma ut efter sovstunden och se en helt ny rabatt. Bara sådär! Kanske kan borstnejlika passa där ;)

    Kram Tamara

    SvaraRadera