onsdag 25 april 2012

Kusiner från landet

Måndag, ledig dag, fint väder. Kan det bli bättre?
Jag och yngste sonen planerade att tillbringa större delen av dagen ute, både i trädgården och i skogen. Men först skulle vi köra till plantskolan och inhandla en blåbärsbuske ´Putte´.
Konstigt att man ska betala nästan 500kr för en liten blåbärsbuske (för det var verkligen bara den vi skulle köpa, att det sen följde med en del annat också kan ju inte vara mitt fel...).

När vi var där fick jag ett sms från optikern att sonens glasögon vara klara att hämtas. Eftersom storstaden låg "nästan" på vägen hem bestämde vi oss för att hämta glasögonen också innan vi körde hem. Det började bli lunchdags, och i ett obevakat ögonblick lovade jag sonen att vi skulle äta i stan. Han fick välja mellan McDonalds och sushi, och tack och lov föll valet på sushi.

MEN...
(för det finns väl alltid ett men...)
...när vi hoppade ur bilen i parkeringsgaraget insåg jag att vi hade trädgårdskläder på oss. Oooops!
Jag var iklädd ett par slitna, något trasiga jeans och en halvsliten tröja. Jag hade som tur var tagit min snygga jacka då plånboken låg i fickan på den.
Sonen var iklädd ett par jeans, en tröja och en mycket smutsig jacka. Till detta en smutig icke-matchande keps. Dock hade han gympaskor, inte stövlar - alltid något.

Inget att göra, vi fick hämta glasögonen och sen äta sushi. Kände mig verkligen som "kusinen från landet på besök i storstan".

2 kommentarer:

  1. Nänä, inte kusinen från landet utan urban gardening hipsters :-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så kan det blir men det kan säkert ha funnits folk som såg er och tänkte att det var härligt att ni såg så naturliga och obekymrade ut kanske. Man får nog gärna för sig att folk tittar på en av negativa orsaker men så är det nog inte.

    Den där boken var min ene brors favoritbok när vi var små.

    Kram

    SvaraRadera