söndag 22 april 2012

Ösregn

Idag var dagen då vi skulle ägna alla våra vakna timmar åt att bygga staket i trädgården.
Idag var också dagen då det var grått när vi vaknade, men innan vi hunnit få i oss frukost komma ut i trädgården så hade det gråa kompletterats med ett ihållande ösregn.

Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder är väl ett välkänt talesätt. Och givetvis trotsade vi regnet och gav oss ut. 1½h höll vi på, sen gav vi upp och gick in i stugvärmen igen.
Nu väntar en intensiv arbetsvecka och vi får väl hålla tummarna för bättre väder nästa helg.

Under tiden ska jag glädjas lite extra åt gårdagens loppisfynd. Medan sonen tränade friidrott passade jag på att gå ett (eller möjligen två) varv på bakluckeloppisen i närheten.
Titta vilken fin kopparbunke som fick följa med mig hem!
Nu har jag två, i dem ska det växa slingerkrasse, äppelsolbrud, och kanske några luktärter.
I kväll var vi vid vår koja för att se om fågeläggen kläckts. Vi har inte varit där sedan vi upptäckte dem den 1 april, för att inte störa, men nu smög vi oss dit - för att upptäcka att boet var tomt, så tomt det kan bli. Inte ett spår av några ägg eller fåglar. Undrar vad som hänt? Det verkar otroligt att ungarna skulle ha kläckts och redan ha flugit iväg. Kanske har någon tagit äggen? En ekorre?
Synd.

1 kommentar:

  1. Ja, vilket trist väder vi haft idag! Jag har också varit på loppis, men gjorde inget fynd så fint som ditt. Så synd på de små fåglarna! :( Kram Hanna

    SvaraRadera